5 tips voor succesvolle online marketing in de horeca

Als horecaondernemer is het tegenwoordig onmisbaar om online aanwezig te zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat je online marketing succesvol is en dat je extra omzet genereert? Hier zijn 5 tips voor succesvolle online marketing in de horeca:

Zorg voor een professioneel uitziende website. Een professioneel uitziende website is niet alleen belangrijk om je bedrijf te presenteren, maar ook om te laten zien dat je serieus bent en dat je klanten kunnen vertrouwen op een goede service. Zorg ervoor dat je website gemakkelijk te gebruiken is en dat je informatie duidelijk weergeeft.

Maak gebruik van SEO (Search Engine Optimization). SEO is het proces om je website beter zichtbaar te maken in de zoekresultaten van zoekmachines. Door het gebruik van relevante zoekwoorden en een goede structuur van je website, kun je ervoor zorgen dat je hoger in de zoekresultaten komt te staan. Dit kan leiden tot meer bezoekers op je website en dus ook tot meer omzet. SEO zit standaard in ons platform.

Zet video’s in voor online marketing. Video’s zijn een krachtig middel om je bedrijf te laten zien en om klanten te binden. Maak bijvoorbeeld een video van het proces achter het maken van een gerecht of een video waarin je laat zien wat je bedrijf uniek maakt. Deel de video’s op sociale media en zet ze op je website om je bereik te vergroten.

Gebruik sociale media om in contact te blijven met je klanten. Zoals eerder vermeld, is het belangrijk om actief te blijven op sociale media om in contact te blijven met je klanten. Maak gebruik van verschillende kanalen om je doelgroep te bereiken en deel regelmatig nieuwtjes, foto’s en aanbiedingen. Zo houd je je klanten op de hoogte en laat je zien dat je actief bent.

Maak gebruik van retargeting. Zoals eerder vermeld, kan retargeting een effectief middel zijn om mensen die eerder interesse hebben getoond in je producten of diensten opnieuw te benaderen. Maak gebruik van retargeting via Google Ads of social media om deze mensen te herinneren aan je aanbod en om ze over de streep te trekken om te bestellen.

Online marketing is een belangrijk onderdeel van het runnen van een horecagelegenheid. Door gebruik te maken van de bovenstaande tips, kun je ervoor zorgen dat je online marketing succesvol is en dat je extra omzet genereert. Zo kun je je bedrijf laten groeien en klanten binden op de lange termijn.

Door corona moest ik snel omschakelen van een foodtruck voor events naar een winkel. We hadden geen website en betaalde veel geld aan Uber Eats en Thuisbezorgd. Sinds de website en online marketing van ffetenbestellen.nl hou ik meer geld over en kan nu met een gerust hart mijn klanten online bedienen. Ik kan gelukkig meer orders aan en heb zelfs een bezorger aangenomen. Volgende stap is met online adverteren nog meer omzet maken. Wij zijn blij en zeer tevreden!!!

Fabio & Sylvana

Door corona moest ik snel omschakelen van een foodtruck voor events naar een winkel. We hadden geen website en betaalde veel geld aan Uber Eats en Thuisbezorgd. Sinds de website en online marketing van ffetenbestellen.nl hou ik meer geld over en kan nu met een gerust hart mijn klanten online bedienen. Ik kan gelukkig meer orders aan en heb zelfs een bezorger aangenomen. Volgende stap is met online adverteren nog meer omzet maken. Wij zijn blij en zeer tevreden!!!

Fabio & Sylvana
timelapse photo of man holding burger

All Rights Reserved ©2024, ffetenbestellen.nl

Terms & Conditions Privacy & Policy

[contact-form-7 id="83463a2" title="Bestelformulier"]

Kies een van onze recepten voor succes