Investeerder gezocht

Nick Aldewereld is social tech entrepreneur. Als digitaal consultant verzorgt hij het advies, de verkoop, marketing en zal de projecten uitvoeren met de bedrijven. Hij is Google en Meta gecertificeerd, kijk hier op zijn website.

Aanleiding

Nick ziet als IT specialist de vele uitdagingen voor ondernemers in het internettijdperk opstapelen. Hij zag al meteen oplossingen die hij ook uitvoert als digital consultant voor bedrijven. Hij vindt het zonde dat bedrijven die het winkelbeeld bepalen het nog moeilijker krijgen na corona door gestegen inkoopkosten voor energie en voedsel alsook gestegen loonkosten. Hij zie dat ze aan het overleven zijn en cognitief aan hun tax zitten mbt digitale kansen benutten. Hij zoekt naast zijn Consultancy bedrijf wat hij al 8 jaar voert extra financiële middelen voor de opstart van zijn bedrijf.

Probleem

Horecaondernemers weten heel goed wat ze doen en hoe ze hun producten/diensten maar ervaren een te grote macht van Thuisbezorgd en UBEReats. Op het moment dat wordt gevraagd om dit online te presenteren lukt dit de meeste ondernemers niet omdat dit niet de core business is. Ze vragen gemiddeld 30% bij bezorgen en 14% bij afhalen van elke order ook als het bedrijf zelf een bezorgdienst heeft. Dit loopt soms op tot duizend euros in de week.

Dit heeft 1 of meerdere oorzaken, te weten:

  • Geen eigen marketing afdeling
  • Geen budget voor externe inhuur
  • Eigen vaardigheden/kennis niet toereikend.
  • Geen (extra) tijd voor kunnen maken 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/veel-restaurants-worstelen-met-de-macht-van-thuisbezorgd-dark-kitchens-danken-er-juist-hun-bestaan-aan/

https://www.telegraaf.nl/financieel/1647897505/pijn-bij-restaurants-om-hogere-betaling-aan-thuisbezorgd-nl-verdienen-geen-droog-brood-meer

De oplossing

ffetenbestellen.nl

Na implementatie van het platform en verankering in de digitale voorkant (frontend) van het bedrijf zorgt Nick Aldewereld voor gebruikerstraining en dat het bedrijf dit efficiënt kan gebruiken. Hierna zal hij online marketing diensten aanbieden om vervolgens hiermee online marketing doelstellingen te behalen voor dit bedrijf. Denk hierbij aan SEO/SEA (lokale Google Ads) of social media marketing om bestellingen of sollicitaties te realiseren. Alles is gericht op return on ad spend (ROAS) vergelijkbaar met return on investment (ROI). 

Eten Bestel Platform

Een kant en klaar platform wat aan een bestaande website gekoppeld kan worden. Een nieuwe website kan ook geleverd worden voor € 625 ex BTW. Voorbeeld pachamamaonwheels.nl en theoldsoul.nl

Het is volledig werkend en goed online vindbaar via Google (SEO). Je kan vele productvarianten en categorieën aanmaken met add-ons. Bijvoorbeeld patatje, zonder, mayonnaise, ketchup etc. Inclusief mobiele iOS en Android app om bestellingen te ontvangen op de eigen mobiel/tablet/computer. Alles is zelf via eigen portal te beheren en realtime aan te passen voor volledige grip en controle op het bedrijf en de online bestellingen.

  • Responsive

Te bekijken op desktop, tablet en mobiel

  • Menu

Digitaal menu met prijs, plaatje en omschrijving

  • Facebook Bestel Knop

De digitale menukaart integreren op jouw Facebook pagina.

  • Bezorgen en/of afhalen

Stel bezorg zones in met verschillende prijzen en op afroep bezorgen/afhalen activeren. Integratie met logistieke partner mogelijk.

  • Payments

Verwerk online betalingen met beveiligde gateways (IDEAL, credit cards etc)

  • Orders

Ontvang bestellingen direct via je dashboard en/of app

  • Printer

Print de bestelling direct uit op eigen compatibel cloud printer

  • Analytics

Bekijk inzichten en belangrijke statistieken

Dit is een screenshot van de achterkant van eten bestel platform wat de CMA inricht en de ondernemer kan aanpassen om mee te werken.

Online marketing tegen vaste kosten

We vragen € 50 per week daarvoor doen wij de online marketing dus SEO en maken een persoonlijk marketingplan gesneden op het bedrijf.

Huidige situatie 

Er is vele maanden gebouwd sinds december 2021 en in juni gelanceerd met pachamamaonwheels. Die hebben sinds 23 juni 13 omzet en 

Er is ruim € 6000 geïnvesteerd in IT, een website en online marketing campagne op Facebook en Instagram. Die heeft 56 leads opgeleverd, 4 verkopen en vele nog in de vorming. December is de drukste maand dus nu wat rustiger dus klaarmaken voor 2023. Er zijn 25 horeca bedrijven aangebeld waarvan 6 betalen en de rest is nog in gesprek.

Wij zoeken groeigeld voor mensen, kantoor en 1 leaseauto om bezoeken af te laten leggen door een freelance verkoper (Edwin). Nick zal intern de klanten opleveren en zorgdragen voor kwaliteit.

Financieel plan

Er is een financieel plan opgestart voor verdere ontwikkeling van het bedrijf die word gedeeld als we in gesprek zijn.

Interesse?

Plan hier een afspraak in mijn agenda om dit online te bespreken. Dan kan ik ook mijn scherm delen om details te laten zien.

Meld je nu aan voor een demo en ontdek wat het voor jouw omzet doet.

slim ondernemen
Stel een vraag