Hoe maak ik een goede online marketing strategie voor mijn horeca bedrijf

zet te genereren en je klanten te binden. Met een eigen eten bestel platform kun je zelfs geen hoge bezorg commissies betalen aan derde partijen en kun je profiteren van een eigen klantenbestand. Maar hoe zorg je nu voor succesvolle online marketing in de horeca? Hieronder geven we je 5 tips:

1 Maak gebruik van Google Horeca Marketing

Google is één van de belangrijkste zoekmachines en biedt specifieke horeca marketing opties voor restaurants en andere horecagelegenheden. Zo kun je bijvoorbeeld Google My Business gebruiken om je bedrijf te laten opvallen in zoekresultaten en beoordelingen te verzamelen van klanten. Ook kun je advertenties plaatsen op Google die gericht zijn op specifieke zoekwoorden, zodat je hoger in de zoekresultaten komt te staan.

2 Maak gebruik van sociale media

Sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter zijn perfect om te laten zien wat je aanbiedt en om in contact te blijven met je klanten. Zoek uit welke kanalen het beste bij jouw doelgroep passen en maak hier gebruik van. Deel foto’s van je gerechten, aanbiedingen en nieuwtjes en blijf actief om in contact te blijven met je volgers.

3 Maak gebruik van e-mail marketing

E-mail marketing kan een effectief middel zijn om in contact te blijven met je klanten en om hen op de hoogte te houden van nieuwtjes en aanbiedingen. Maak een lijst met e-mailadressen van klanten die je eerder hebt bediend en stuur regelmatig een nieuwsbrief of speciale aanbieding. Zorg ervoor dat de e-mails persoonlijk en relevant zijn, zodat ze worden gelezen en doorgestuurd.

4 Maak gebruik van online review sites

Online review sites zoals TripAdvisor, Yelp en Google My Business zijn belangrijk voor je online zichtbaarheid en klanttevredenheid. Zorg ervoor dat je actief beheert wat er over je bedrijf wordt gezegd en reageer op beoordelingen, zowel positief als negatief. Zo laat je zien dat je om je klanten geeft en dat je je best doet om hun ervaringen te verbeteren.

5 Maak gebruik van retargeting

Retargeting is een vorm van online advertising waarbij je advertenties laat zien aan mensen die eerder op je website zijn geweest, maar nog niet hebben besteld. Dit kan een effectief middel zijn om mensen die interesse hebben in je producten of diensten over de streep te trekken om te bestellen. Maak gebruik van retargeting via Google Ads of social media kanalen

Door corona moest ik snel omschakelen van een foodtruck voor events naar een winkel. We hadden geen website en betaalde veel geld aan Uber Eats en Thuisbezorgd. Sinds de website en online marketing van ffetenbestellen.nl hou ik meer geld over en kan nu met een gerust hart mijn klanten online bedienen. Ik kan gelukkig meer orders aan en heb zelfs een bezorger aangenomen. Volgende stap is met online adverteren nog meer omzet maken. Wij zijn blij en zeer tevreden!!!

Fabio & Sylvana

Door corona moest ik snel omschakelen van een foodtruck voor events naar een winkel. We hadden geen website en betaalde veel geld aan Uber Eats en Thuisbezorgd. Sinds de website en online marketing van ffetenbestellen.nl hou ik meer geld over en kan nu met een gerust hart mijn klanten online bedienen. Ik kan gelukkig meer orders aan en heb zelfs een bezorger aangenomen. Volgende stap is met online adverteren nog meer omzet maken. Wij zijn blij en zeer tevreden!!!

Fabio & Sylvana
timelapse photo of man holding burger

All Rights Reserved ©2024, ffetenbestellen.nl

Terms & Conditions Privacy & Policy

[contact-form-7 id="83463a2" title="Bestelformulier"]

Kies een van onze recepten voor succes